Ford Motor Company tarafından geliştirilen, farklı disiplinlerden kişilerin katılımıyla oluşan ekip çalışması ile yürütülen sistematik bir problem çözme tekniğidir.
Global 8D Eğitimi günümüzde otomotiv sektörünün dışında da kullanılmaya başlanmış olup, yalın üretim ve sürekli iyileştirme yaklaşımını uygulayan gıda, sağlık, hizmet sektörlerinde yaygın olarak kullanılmaktadır.
8D EĞİTİM İÇERİĞİ
D0. Global 8D Hazırlık aşaması
- Iskarta / Müşteri Şikayeti / Problem Raporları
- Analizler (Pareto, Histogram vs)
- PFMEA’nın değerlendirilmesi
D1. Ekibin Kurulması
- Ekip Lideri, Sponsor ve Üyeler kimler olmalı?
- Roller, Sponsor desteği
D2. Problemin tanımlanması
- Yeterli tanımlama nasıl yapılır?
- Beyinfırtınası
- 5 Neden (5WHY) analizi
- Is/Is Not analizi
D3. Acil (Koruyucu) Aksiyon Planı
- Müşteriyi koruma planı
- Aksiyon planının hazırlanması ve doğrulanması
D4. Kök neden tespiti ve doğrulanması
- Süreç akışının oluşturulması
- Teorilerin geliştirmesi değerlendirilmesi
- Sebep – sonuç matrisi
- Kök nedenin doğrulanması
D5. Kalıcı Düzeltici Aksiyonların Seçilmesi
- TRIZ
- Hata yakalama ve önleme sistemleri (Error Proof / Poka-Yoke)
- Aksiyon Planı hazırlanması ve doğrulanması
D6. Kalıcı Düzeltici Aksiyonların Uygulanması ve Onaylanması
- Aksiyonların uygulama planı
- Beklenmedik durum planı
- Kalıcı aksiyonların onaylanması
D7. Tekrarı Önleme
- Prosedür, Talimatların gözden geçirilmesi
- FMEA revizyonu
- Denetlemelerin planlanması
D8. Sonuçların Değerlendirilmesi Birey ve Ekip Katkılarının Tanınması & Kutlanması
Katılımcı Profili : Süreç sorumluları, Kalite Mühendisleri, Teknisyenler, G8D prosesinde yer alacak tüm çalışanlar.
Eğitim Süresi : 1 gün
Eğitimle ilgili iletişim formuna iletişim bilgilerinizi bırakarak size ulaşmamızı sağlayabilirsiniz.
Ziyaretçi Yorumları